Blog Posts - Artikel Cinta



Masih Banyak Ikan di Laut, Tapi...

Kalimat "Masih banyak ikan di laut" udah sering terdengar oleh kita. Biasanya seseorang bakal mengeluarkan kalimat itu jika ada orang terdekatnya yang mengalami masalah percintaan. Contohnya kayak dialog berikut.."Aduh, gue ditolak, nih, sama Nita...
by Catatan Madz on Jan 24, 2014

Puisi Cinta “Ketika Aku Tak Mampu Mendapatkannya”

Bagi sahabat-sahabatku yang sedang mencari contoh puisi cinta, berikut ini sebuah puisi cinta dengan judul Ketika Aku Tak Mampu Mendapatkannya. Semoga contoh puisi cinta dibawah ini bermanfaat bagi sahabat pembaca yang mungkin sedang dilanda kegalau...

Puisi Cinta “Ketika Aku Tak Mampu Mendapatkannya”

Bagi sahabat-sahabatku yang sedang mencari contoh puisi cinta, berikut ini sebuah puisi cinta dengan judul Ketika Aku Tak Mampu Mendapatkannya. Semoga contoh puisi cinta dibawah ini bermanfaat bagi sahabat pembaca yang mungkin sedang dilanda kegalau...
by contoh naskah drama on Dec 14, 2013

[Kisah nyata] Ini Rasanya Terlalu Sakit

Ini Rasanya Terlalu Sakit Hei bro and sista, apa kabar nih, pasti baik-baik saja. Setelah beberapa hari tidak mengupdate di blog, baru kali ini saya bisa meng’update sebuah tulisan tangan sendiri. Isi dari tulisan ini adalah kata hati seorang...
by Putra Sang Inspirasi on Nov 30, 2013

[cara jitu buat tahu] ApaKamu benar Sayang?

...
by Putra Sang Inspirasi on Nov 23, 2013

Cara Dapat Pacar Secara Online

Mencari pacar lewat internet sekarang ini bukanlah hal yang asing lagi. Seiring dengan pesatnya perkembangan teknologi informasi dan internet yang melahirkan sekian banyak situs date online dan jejaring sosial hal tersebut kian memudahkan para penggu...

Cinta itu ilmiah, kata ilmuwan

Peneliti dari Syracuse University, Profesor Stephanie Ortigue, menemukan ada 12 area pada otak yang bekerja pada saat seseorang jatuh cinta. Kedua belas area itu menghasilkan bahan kimia, seperti dopamine, oxytocin, adrenalin, dan vasopression, yang...
by Putra Sang Inspirasi on Aug 18, 2013

Alasan Kenapa Oshi JKT48 Gak Pantes Lo Pacarin!

Anda WOTA? atau WOTAWAJASIHLO?.. yang pokoknya apapun itu, lo sendiri pasti punya oshi favorit masing-masing. Oshi, apa itu Oshi? Oshi itu nama pembalap, Valentino Oshi. Bukan ding, Oshi itu istilahnya seorang idol (Member/Personil) yang lu dukung ba...
by Catatan Madz on Aug 10, 2013

Pierre Andre Selamat Diijabkabulkan

Alhhamdulillah, dengan sekali lafaz pelakon Pierre Andre, 28, sah menjadi suami kepada Siti Nur Hidayah Hashim, 26, dalam majlis pernikahan yang diadakan di Masjid Al-Ikhlas Taman Melati, Selayang di sini pada 23 Jun 2013, Ahad. Pierre atau nama seb...
by Gigitan Cinta on Jun 23, 2013

Nasihat Untuk Menjadi Isteri Solehah

Kebiasaannya, apabila majlis akad nikah puteri kesayangan, ibu bapa lah yang dilihat bertungkus lumus untuk menjadikan majlis akad nikah meriah dan ceria. Tapi dalam keseronokan menguruskan majlis, ibu bapa seharusnya berkongsi petua dan nasihat berg...
by Gigitan Cinta on Mar 24, 2013

Panduan Kurangkan Bajet Perkahwinan

Korang dah ade niat nak berkahwin ke? Kalau dah ada calon dan sudah berkemampuan tue, lebih baik percepatkan urusan perkahwinan tue. Islam pun galakkan kahwin muda sebab banyak kebaikan dan dapat elakkan banyak perkara buruk.  Tapi kalu cakap pas...
by Gigitan Cinta on Mar 9, 2013

Wanita Lebih Setia Daripada Lelaki

Kenapa wanita dilihat lebih setia dalam sesuatu hubungan dari lelaki? 1. Wanita kurang berbohong berbanding lelaki. Wanita berkata benar setiap kali berdepan dengan persoalan-persoalan ‘cepumas’. Tetapi jika terkena lelaki, tidak tentu lagi...
by Gigitan Cinta on Mar 8, 2013

Cinta Membuat Dua Otak Anak Ini Beda

Cinta Membuat Dua Otak Anak Ini Beda XAMthone Plus – Ini adalah gambar otak dari dua orang anak berusia 3 tahun. Mengapa yang satu tampak lebih besar dari yang lain? Penyebabnya adalah faktor perhatian dan kasih sayang. Anak dengan otak …...
by XAMthone on Dec 9, 2012

Karakter Ciuman Berdasarkan Zodiak

Artikel Cinta : Karakter Ciuman Berdasarkan Zodiak Percaya atau tidak percaya karakter ciuman seseorang dipengaruhi oleh zodiak seseorang, berikut ini beberapa karakter ciuman berdasarkan zodiak : Aquarius: Sesuai lambang zodiaknya, ciuman a...
by Artikel Bagus on Oct 13, 2012

Hatiku terluka Kepada Siapa Aku Bersandar

Artikel Cinta : Hatiku terluka Kepada Siapa Aku Bersandar Tak pernah telintas di pikiran dan membayangkan hal ini akan terjadi padaku, entah apa salah dan dosaku sehingga kehidupan asmaraku seperti ini. Prinsip hidupku yang salah atau memang aku d...
by Artikel Bagus on Sep 22, 2012

Kenapa Wanita Masih Single?

Antara Bujang dan Cinta En.Koala tertarik dengan artikel daripada tentangcinta.com ini, mungkin ramai yang diluar sana tertanya-tanya kenapa wanita ini ramai dan ramai jugalah yang masih single atau bujang. Jadi dibawah ini, terimpul sudah jawapan...
by Gigitan Cinta on Jun 22, 2012

Cinta Juga Ibarat Roda Yang Berputar

Saya rasa anda mungkin pernah mendengar bahawa kehidupan kita ini adalah seperti sebuah roda yang berputar. Sekejap kita berada di atas, sekejap kita berada di bawah. Sekejap kita hidup senang, dan sekejap kita hidup susah. Proses ini berulang-ulang...
by Blog RaDhio on Jun 17, 2012

Syarat Bahagia & Ingin Jadi Yang Terbaik

Untuk bertemu dengan orang yang tepat, kamu harus memainkan peranan yang penting juga. Ini kerana sedikit sebanyak sikap kamu mempengaruhi hubungan yang dijalin. Jadi berikut adalah empat syarat penting yang harus ada dalam diri kamu andai ingin cint...
by Gigitan Cinta on Jun 15, 2012

Jawapan Pada Solat Istikharah Bukan Sekadar Cinta

  Memang, rasa suka dan cinta itu membantu dalam proses khitbah dan ber-baitul Muslim. Malah, penting juga pada setengah keadaan, dalam keadaan terkawal, dipanjangkan proses taaruf, agar ada rasa kecendurangan dan suka pada yang mahu dinikahi.Ma...
by Blog RaDhio on Jun 14, 2012

Apakah Nilai Tudung Seorang Wanita?

Bila wanita menjaga auratnya dari pandangan lelaki bukan muhram, bukan sahaja dia menjaga maruah dirinya, malah maruah wanita mukmin keseluruhannya. Harga diri wanita terlalu mahal. Ini kerana syariat telah menetapkan supaya wanita berpakaian longgar...
by Gigitan Cinta on May 22, 2012


Trending Topics

Close