Blog Posts - Hamba



Bagaimana Allah Mengingatkan Hambahnya...

Seorang manager yang saat itu berada di lantai lima inginmemanggil karyawan yang sedang bekerja di bawah, Setelah sang manager berkali-kali berteriak memanggil,si pekerja tidak dapat mendengar karena fokus padapekerjaannya dan bisingnya alat bangunan...
by Untuk islam dan Artikel Islam on Jun 12, 2013

Primeiro Trailer de Tá Chovendo Hambúrguer 2!

O primeiro trailer de “Tá Chovendo Hambúrguer 2” foi postado hoje, e finalmente podemos ver “Jurassic Park” como um mundo de comida com “vida própria” [vejam o trailer que vocês [...]...
by AFonteGeek on Mar 2, 2013

A fórmula para o sucesso

Ah, o Google… sempre a judando os mais necessitados...
by Geral Clikando on Feb 12, 2013

KISAH NYATA Yang SEDIH | WASIAT BUAT ISTERI TERSAYANG

KISAH NYATA Yang SEDIH | WASIAT BUAT ISTERI TERSAYANG | Semoga cerita ini dapat kita ambil sebagai pengajaran, insyaAllah. Buat semua, pada yang dah berkahwin, baru nak kahwin ataupun akan kahwin nanti, kisah ni biarlah tersemat didalam jiwa...Kira-K...
by Que Achmad on Feb 10, 2013

PANASS!! Islam Di Pijak, Beranikah Pas Keluar Pakatan!!

Suka atau tidak, PAS perlu menerima hakikat kehadirannya dalam gabungan longgar pakatan pembangkang, PR tidak membawa sebarang kesan signifikan yang bermanfaat untuk kepentingan agama Islam dan umatnya di negara ini.Dalam banyak keadaan, PAS lebih ba...
by Kedah Ke KL - MctHeory on Jan 22, 2013

Satu Satu Saya Sayang Allah!

Assalamualaikum warahmatullah...Moga moga semua orang yang saya sayangi dalam keadaan yang baik ya..saya selalu doakan untuk semua..walau jauh saya tak pernah lupa.. :)Saya rindu juga pada arwah atuk dan nenek..sedar..bahawa manusia ni bila kehilanga...
by SILAMPUNEON on Jan 12, 2013

Allah Melarang Hambanya Mengeluh.

Assalamualaikum warahmatullah...Tanya diri sendiri, adakah korang suka mengeluh ???hayyyaaa...susah la macam ni !!alaa, mana boleh macam tu !!penatlah...benci betul la kalau macam ni...ishh !! Adoyai..kenapalah nasib aku macam ni...hurm...  Sema...
by SILAMPUNEON on Jan 5, 2013

Walimatul'ursy Hariyanto dan Wieka

Dan di antara tanda-tanda kekuasaan-NYA diciptakan-NYA untuk-mu pasangan hidup dari jenis-mu sendiri, supaya kamu mendapatkan ketenangan hati dan dijadikan-NYA kasih saying di antara kamu. Sesungguhnya yang demikian menjadi tanda-tanda kekuasaan-NYA...
by BlogS of Hariyanto on Dec 23, 2012

Iktiraf, Raihan.

Assalamualaikum warahmatullah...Ya Allah ampunilah dosa dosa kami.. :( Saya setiap pagi akan buka lagu iktiraf ni...doa taubat..rasa sangat sangat sayu bila saya dengar...Moga moga Allah swt mengasihani hambanya yang memohon keampunannya...Ampuni dos...
by SILAMPUNEON on Dec 7, 2012

Together Be A Good Muslims : InsyaAllah!

 Assalamualaikum warahmatullahI feel so tired now.I should get some rest.Fieww.. I almost spent my whole day watching videos on youtube!!The more i watch..the deeper i get into..the more i love to learn about Quran and also the meanings..Its rea...
by SILAMPUNEON on Dec 2, 2012

Joshua Evans : How The Bible Led Him To ISLAM (MUST SEE VIDEO & SHARE THIS !!)

Assalamualaikum warahmatullah(May the peace and mercy of Allah be with you)Lately, I spent most of my time on this particular Facebook fanpage...This group is quite cool because there are lots of motivation quotes, but sad to say the group also very...
by SILAMPUNEON on Dec 1, 2012

Sadis... Hamba Pemuas Nafsu Tentera Jepun Meninggal Dunia

Wanita yang digelar hamba seks tertua dunia, menghembuskan nafas terakhir pada umur 96 tahun akibat kegagalan fungsi pernafasan di Taiwan, Sabtu lalu. Menurut Pertubuhan Keselamatan Wanita Taipei (TWRF), Huang Wu Hsui-mei, adalah salah seorang daripa...
by Laman Izz's on Nov 9, 2012

Rahasia Mengapa Bayi Lahir Dengan Tangan Terkepal

Assalamualaikum sahabat-sahibit blogger sedunia. Semua manusia pastilah terlahir awlnya sebagai bayi ke dunia ini, sebelum akhirnya kelak menjadi anak-anak, lalu tumbuh menjadi remaja, kemudian berkembang menjadi dewasa yang lalu menuju ke usia yang...
by BlogS of Hariyanto on Nov 1, 2012

Musibah Terbesar

Assalaamualaikum wa rahmatullaahi wa barakaatuh sahabat-sahibit blogger se-dunia. Jikalau suatu waktu kita mendapati bahwa rumah tempat tinggal kita terkena bencana kebakaran kemudian semuanya musnah hangus terbakar tanpa sisa kecuali hanya arang da...
by BlogS of Hariyanto on Oct 12, 2012

Ramadan Kali Ini :)

Alhamdulillah...Syukur sangat ... saya amat amat bersyukur dengan apa yang saya punyai sekarang ni...Alhamdulillah..Allah bagi peluang kita semua merasai bulan ramadan tahun ni...dan sampai jua hari-hari terakhir ramadan yang amat berharga bagi semua...
by SILAMPUNEON on Aug 10, 2012

Sesuai Persangkaan Hamba pada Allah

Sesuai persangkaan hamba pada Allah. Artinya, jika seorang hamba bertaubat dengan taubatan nashuha (yang tulus), maka Allah akan menerima taubatnya. Jika dia yakin do’anya akan dikabulkan, maka Allah akan mudah mengabulkan. Berbeda jika kondisinya...

Tujuh kalimat yang harus dbiasakan oleh seorang hamba Allah (Muslim)

Tujuh kalimat yang harus dbiasakan oleh seorang hamba Allah (Muslim) Bagi seorang hambal Allah ada tujuh kalimat yang harus di biasakan dalam kehidupan keseharian . Kalimat ini merupakan sebuah kalimat yang perlu menjadi kebiasaan bagi seorang hamba...
by kawanlama95 on Apr 19, 2012

Beberapa Kiat Agar Dapat Bersabar

Ketika sabar diperintahkan Allah kepada kita semua, maka Diapun adakan sebab-sebab yang membantu dan memudahkan seseorang untuk sabar. Demikian juga tidaklah Allah memerintahkan sesuatu kecuali membantu dan mengadakan sebab-sebab yang memudahkan...
by www.selebonline.com on Apr 17, 2012

Merendahkan Diri Untuk Menigkatkan Mutu Dengan Tawadhu

:: MERENDAHKAN DIRI UNTUK MENINGGIKAN MUTU ::Tawadhu (rendah diri) merupakan akhlak yg sangat mulia. Jika dikerjakan karena Allah maka akan meninggikan derajat di sisi Allah. Semakin seseorang tdk angkuh maka semakin tinggi derajatnya di sisi-Nya.Aka...
by www.selebonline.com on Apr 16, 2012

Islam Kejam, Membolehkan Perbudakan?

Pendahuluan Bagi yang belum mengenal Islam secara sempurna, maka ia akan melihat ada beberapa ajaran Islam yang terlihat kurang sesuai dengan akal pendek manusia. Padahal jika ia mempelajari secara sempurna disertai dengan jiwa yang hanifBaca lebih l...


Trending Topics

Close