Blog Posts - Info Sihat



Ilmu Tentang Ramadhan yang Patut Kita Pelajari

Assalamualaikum...Kat sini aku cuma nak kongsikan beberapa majalah yang biasa aku beli dan kebetulan pulak sempena Ramadhan ni ada artikel dan tulisan khas mengenai Ramadhan.1. Majalah SOLUSI (isu 69)Harga : RM 10/ RM 12 (Sbh Srwk)Majalah ni memang w...
by Ilusi Dunia on Jun 27, 2014

Sakit Tanda Allah Sayang

Assalamualaikum...Kat lukisan tu ada satu kecacatan yg besar. Nak buat macam mana, penconteng amatur macam ni la. Dah siap baru perasan :pIf you don't thank Allah for every smile, then you have no right to complain about every tear.“Hanya orang yan...
by Ilusi Dunia on Jan 18, 2014

Islam Dalam Bahaya! Tentera Dajjal Telah Menguasai Mekah Dan Madinah

Lambang mata Dajjal Pada ketika ini umat islam di seluruh dunia sedang menumpukan perhatian mereka terhadap krisis yang berlaku di Mesir dan Syria. Tetapi sedarkah kita bahawa apa yang berlaku itu adalah episod terakhir percaturan Dajjal sebelum...
by Wak Jengkol on Aug 21, 2013

Air Teh Kombucha

Air teh Kombucha adalah minuman zaman silam dari Manchuria yang mana ia telah dibiakkan melalui proses pembentukkan/pembiakan dari ‘Bacterium lylinum’. Teh Kombucha ini secara semulajdi adalah... [[ This is a content summary only. Visit my websi...
by v12gether on Jun 24, 2013

Jerebu, Pembakaran Terbuka Dan Darurat

Kali ini musim kemarau di negara kita di iringi fenomena jerebu, yang kembali menyelubungi Malaysia. Boleh dikatakan telah melanda ke seluruh negeri, namum begitu banyak negeri yang terlibat masih di... [[ This is a content summary only. Visit my we...
by v12gether on Jun 23, 2013

Panas!!! Siapa Bekas IGP Yang Akan Serah Borang Keahlian PKR Malam Ini?

PANAS!!! Ini berita yang baru wak terima dari khidmat pesanan ringkas (SMS) yang memberitahu seorang bekas Ketua Polis Negara akan menyertai PKR malam ini . Dimaklumkan juga, selepas Anwar Ibrahim menyempurnakan sesi solat hajat yang dikepalai ole...
by Wak Jengkol on Mar 17, 2013

Cara Nabi Jaga Kesihatan Diri.

BAGAIMANAKAH cara hidup yang diamalkan Rasulullah s.a.w yang perlu umat Islam contohi?  Mencontohi Nabi bukan sekadar serpihan, tetapi perlu dalam semua aspek kehidupan kita. Baginda... [[ This is a content summary only. Visit my website fo...
by v12gether on Mar 17, 2013

SUJUDLAH!

Assalamualaikum....maaf ayat tak puitisPaparan lebih jelas KLIK SINIAku rasa ramai dah tahu, tapi aku nak kongsikan jugak kat sini.KELEBIHAN SUJUD 1. Membetulkan kedudukan buah pinggang yang terkeluar sedikit daripada tempat asalnya.2. Membetulkan pu...
by Ilusi Dunia on Feb 25, 2013

Bahaya Guna Minyak Masak Berkali-kali

Pusat Racun Negara baru-baru ini memberi amaran bahawa minyak masak yang digunakan berulang kali boleh menyebabkan hipertensi, merosakkan hati dan meningkatkan risiko kanser. Pakar runding Pusat... [[ This is a content summary only. Visit my webs...
by v12gether on Feb 3, 2013

Penyakit Buah Pinggang:Bagaimana Kuku Anda Menunjukkan Tanda?

Tahukah anda bahawa kuku selalunya dapat menunjukkan perubahan tertentu yang menandakan keadaan yang tertentu. Menurut American Association of Kidney Patients, penyakit buah pinggang juga dikaitkan... [[ This is a content summary only. Visit my webs...
by v12gether on Feb 2, 2013

Rahsia Mandi Sebelum Subuh

Menurut kajian sains, kandungan gas ozon pada waktu pagi lebih tinggi dari waktu lain. Oleh itu, gas ozon ini juga amat penting untuk tubuh badan anda. Jika anda mandi sebelum waktu subuh, ia... [[ This is a content summary only. Visit my websit...
by v12gether on Feb 2, 2013

KAHAK : Lendir Degil di dalam Tekak

Apakah yang menyebabkan lendir/kahak (phlegm)? Lendir (Phlegm) adalah cecair yang pekat, melekat dikeluarkan oleh selaput mukus (mucus membrane) yang terdapat di sepanjang saluran pernafasan. Maka... [[ This is a content summary only. Visit my webs...
by v12gether on Feb 2, 2013

Mengapa Rasulullah S.A.W. Melarang Kita Kencing Berdiri?

Sekadar Hiasan Kencing atau bahasa sopan membuang air kecil ini sudah bukan suatu perkara yang asing lagi bagi umat manusia. Setiap manusia melakukan aktiviti ini untuk mengeluarkan sisa-sisa... [[ This is a content summary only. Visit my website...
by v12gether on Feb 2, 2013

Doa Mengelak dari terkena santau

بِسْمِ اللَّهِ الَّذِي لَا يَضُرُّ مَعَ اسْمِهِ شَيْءٌ فِي الْأَرْضِ وَلَا فِي السَّمَاءِ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ (Bismillahil Lazi La Yadhurr...
by v12gether on Feb 2, 2013

Sejarah rokok menurut islam

Sejarah terciptanya rokok... Rasulullah SAW pernah bersabda (maksudnya) : “Kelak akan datang kaum-kaum di akhir zaman, mereka suka menyedut asap tembakau dan mereka berkata: Kami adalah umat... [[ This is a content summary only. Visit my webs...
by v12gether on Feb 1, 2013

Penyakit-Penyakit Terganas Seluruh Dunia

1. Sweat Sickness atau English Sweat di England pada tahun 1485 (3 juta nyawa melayang) Ilustrasi kedahsyatan English Sweat. Penyakit ini mula menular pada tahun 1485 tanpa diketahui puncanya... [[ This is a content summary only. Visit my website...
by v12gether on Jan 25, 2013

Mampu Kawal Marah Tanda Kekuatan Muslim

  Abu Hurairah RA berkata bahawa Rasulullah SAW bersabda, "Bukanlah ukuran kekuatan seseorang itu dengan menewaskan lawan, tetapi orang yang kuat itu ialah orang yang dapat menahan hawa nafsunya ketika marah." Ukuran kekuatan pada zaman jah...
by Wak Jengkol on Jan 23, 2013

Kewajipan Mencintai Rasulullah Perlu Ada Dalam Diri Setiap Orang Islam

  Muslim kena laksana hukum-hakam, amal sunnah Nabi dalam kehidupanAllah SWT telah mengutuskan Nabi Muhammad SAW sebagai pesuruh-Nya untuk membimbing dan menyampaikan wahyu Ilahi kepada umat manusia. Antara ciri-ciri keistimewaan Rasulullah...
by Wak Jengkol on Jan 23, 2013

Kenapa Mata Manusia Berkedip?

Tahukah kamu berapa banyak mata kamu berkedip dalam satu hari ? Menurut para ilmuan setidaknya dalam satu minit mata manusia boleh berkedip sebanyak 15 – 20 kali. Jika dijumlahkan maka manusia... [[ This is a content summary only. Visit my web...
by v12gether on Jan 13, 2013

5 Sebab Bahaya Menggunakan Selipar Jepun

Pasti ramai diantara kita yang selalu menggunakan selipar jepun atau disebut juga selipar sepit. Selipar ini diantara selipar yang popular yang di gunakan oleh rakyat Malaysia. Namun begitu selipar... [[ This is a content summary only. Visit my webs...
by v12gether on Jan 12, 2013


Trending Topics

Close