Blog Posts - Isle Of Lewis

Riding on Lewis

Well, I’m back on a bike after a small hiatus and boy do I feel good \o/ We just spent a week on the Isle of Lewis where I got to ride in “anger” for the first time in three and a bit years. Thursday, we packed the van and headed no...
by woollypigs on Jun 15, 2016

nasz stan umysłu

Opuszczaliśmy Reef Beach, piękny Uig i najpiękniejszy kemping, na którym przyszło nam kiedykolwiek mieszkać. Opuszczaliśmy z radością. Mocno skrywaną radością, bo ciężko było się przyznać, że cieszymy się z powrotu do domu. Powiedz...
by Mary w plecaku on Jul 30, 2015

jak plaże, to w Szkocji

Objechaliśmy kawał świata. Zwiedziliśmy zakątki odległe i egzotyczne, miejsca gorące, pachnące i mieniące się kolorami. Szukaliśmy rajskich plaż na każdej półkuli. Jednak nie mogę sobie przypomnieć, kiedy któraś zrobiła na mnie ta...
by Mary w plecaku on Jul 24, 2015

w krainie Uig

Za wzgórzem ujrzeliśmy wielką piaszczystą plażę z turkusową wodą, wyspami rozsianymi na horyzoncie i rozległymi wydmami, na których "zacumowały" kampery. Reef Beach. Nasz cel. Było późno, wiele nas kosztowało dotarcie tutaj i...
by Mary w plecaku on Jul 20, 2015

jak zasłużyć na nagrodę?

Spakować mokry namiot, przepedałować 58 km, odwiedzić kilka zabytkowych miejsc, zmierzyć się z górami, strzelić kupę w toalecie dla owiec, by wreszcie w strugach deszczu dotrzeć tam, gdzie czeka nagroda. Ale od początku... Zabytków na...
by Mary w plecaku on Jul 17, 2015

witaj Isle of Lewis!

Isle of Sky rozkochało nas w sobie krajobrazami, zaś Islandia rozpaliła chęć zmagania się z samym sobą podczas pedałowania w trudnych warunkach (choć islandzkie krajobrazy też są niczego sobie). Po tych doświadczeniach musieliśmy się tu...
by Mary w plecaku on Jul 15, 2015

Mysterious Scotland: Calanais

Calanais. Weathered stones on ancient ground, circles and crosses and lines created in earth and from stone. In the Western Isles, off the northwestern coast of Scotland, at times I have the feeling that I stand at the edge of the known world. I wond...
by Perceptive Travel Blog on Aug 14, 2013

Meeting the Lewis Chessmen

Their story begins in medieval times, almost ten times a hundred years ago. Viking navigators sailed out from Norway to Greenland, where they traded for walrus tusk and whale teeth. They brought these back to craftspeople in the workshops of Trondhei...