Blog Posts - Petua



Naura kena Gegata

Assalamualaikum Puas dah letak macam-macam ubat,hilangnya sekejap je..Lepas tu naik balik gegata tu.. Kalau korang tak tau apa itu gegata,silalah google..Dah ke klinik,letak ubat sapu..letak air garam..tapi tak menunjukkan sebarang kehadaman pada geg...
by kisah si dairy on Dec 3, 2016

MAKANAN DAN MINUMAN BAGI BAKAL IBU DAN IBU YANG TENGAH BERPANTANG

Tips khas untuk bakal jadi Ibu dan untuk Ibu - Ibu yang tengah berpantang.

10 TIPS DAN KUNCI KEJAYAAN DALAM PERNIAGAAN

10 tips berniaga, strategi, petua, rahsia dan kunci kejayaan membina perniagaan sendiri yang berjaya dari pengalaman berniaga. Perkara utama sebelum memulakan bisnes atau bina perniagaan sendiri ialah meletakkan motif atau tujuan perniagaan sebagai m...

Tips Cucikan Usus Dan Kempiskan Perut Anda Dengan Harga Dibawah RM10 Sahaja

Masalah pencernaan adalah keadaan yang biasa dialami oleh ramai orang pada zaman sekarang. Kita tahu, masalah seperti kembung perut, sakit ulu hati, sembelit dan senak perut sudah tidak asing lagi kita dengar dari teman atau orang terdekat kita. ...
by Dak Caii on Nov 15, 2016

Petua Guna Cengkih Dan Limau Nipis Untuk Halang Gigitan Nyamuk

Baru-Baru ini Malaysia dikejutkan dengan kes pertama virus Zika oleh seorang wanita dari Klang setelah pulang dari Singapura dan pelbagai langkah pencegahan di keluarkan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) berhubung dengan virus ini.Jadi, sebag...
by lokman amirul on Sep 5, 2016

Punca Utama Rambut Berbau Dan Cara Mudah Mengatasinya

Rambut Berbau...Rambut tetap melekat bau hapak, kepam atau masam walaupun dibasuh setiap hari?Masalah rambut berbau kerap dialami oleh ramai wanita, terutama mereka yang memakai tudung. Memandangkan rambut diibaratkan sebagai mahkota wanita, jadi and...
by Dak Caii on Aug 18, 2016

Cara Mudah Dan Berkesan Bagi Mengatasi Keputihan

Cara Mudah Atasi Keputihan...Adakah anda pernah mengalami masalah keputihan dan ingin tahu cara atasi keputihan dengan berkesan?Tahukah anda, keputihan adalah salah satu penyakit dalam faraj wanita yang sering berlaku. Faktor utama yang menyebabkan k...
by Dak Caii on Aug 18, 2016

Cara Mudah Hilangkan Kesan Bekas Jerawat Dengan Cepat Tanpa Mengeluarkan Modal Besar

Cara Menghilangkan Bekas Jerwat Dengan Cepat.Siapalah yang tak nak memiliki kulit wajah yang bersih tanpa bekas jerawat, kan? Cuba cara menghilangkan bekas jerawat dengan cepat ini ya.Pasti semua orang mahukannya !! Untuk itu, jom kita tengok cara me...
by Dak Caii on Aug 18, 2016

Petua Berkesan Hilangkan Jerawat Batu Dengan Mudah

Jerawat Batu ialah sejenis jerawat yang  sangat mengganggu penampilan. Malah saiznya lebih besar daripada jerawat  biasa.Selain itu, jerwat batu juga lebih keras serta lebih sukar dihilangkan dari wajah. Lebih-lebih lagi jika jerawat b...
by Dak Caii on Aug 18, 2016

Cara Penjagaan Wajah Mengikut Cara Wanita Korea Yang Perlu Dijadikan Amalan

Apabila berbicara tentang rutin penjagaan kulit orang Korea, kebiasaannya ia akan dikaitkan dengan ‘rutin 9 langkah’. Anda tahu apa rutin 9 langkah berkenaan?Jika anda lazimnya terlalu sibuk dengan kerjaya hingga tiada masa untuk membelek muka se...
by Dak Caii on Aug 3, 2016

Cara Mudah Buangkan Misai Halus Selamanya Bagi Wanita

Anda dah serik ditumbuhi bulu-bulu halus sekitar kawasan bibir. Bila tengok dekat-dekat dah rupa misai lelaki pula ye?Perempuan mana yang suka ditumbuhi rambut-rambut halus di seluruh badannya? Memang tidak ada seorang perempuan pun yang gemar. ...
by Dak Caii on Aug 3, 2016

Petua Atasi Dagu Berlapis

1. Jangan Tidur SiangAmalan tidur siang membuatkan wajah menjadi sembap dan lesu. Wajah yang ‘membengkak’ ini membuatkan anda kelihatan berisi. Dagu juga menjadi berlapis jika anda sering tidur siang.2. UrutanLakukan urutan wajah setiap hari. Unt...
by Dak Caii on Jul 31, 2016

5 petua rahsia rambut lebat bersinar anggun

5 petua rahsia rambut lebat bersinar anggun | Dewasa kini, ramai yang ingin memiliki rambut yang kelihatan anggun dan segar bermaya. Terdapat juga yang mendambakan memiliki rambut berseri-seri dan bersinar seperti artis hollywood.Selain menjaga kesih...
by arbaina nurdin on Jul 23, 2016

Petua Hilangkan Batuk Pada Bayi Anda

Kalau musim jerebu ni, ramai yang mengalami simpton batuk-batuk kan, tidak terkecuali bayi anda, Batuk ini mengambil masa hampir sebulan untuk pulih walaupun selepas mendapatkan rawatan di klinik atau hospital. Jadi bagaimana pula untuk menghila...
by Dak Caii on Jul 23, 2016

Petua Hilangkan Jerawat Badan

Cara Hilangkan Jerawat BadanBukan muka je sering tumbuh jerawat badan pun boleh tumbuh jerawat, dan masalah jerawat pada badan nih agak menganggu kita jadi jom ketahui cara hilangkan jerawat pada badan• Mandi Sebelum TidurBersihkan badan anda sebel...
by Dak Caii on Jul 23, 2016

5 jenis makanan untuk kurangkan berat badan berlebihan

5 jenis makanan untuk kurangkan berat badan berlebihan - Bagi anda yang sedang dalam misi mengurangkan berat badan ada baiknya mengamalkan lima jenis makanan ini.Senarai makanan ini dapat membantu membakar kalori dan lemak dengan lebih cepat. Hasilny...
by arbaina nurdin on Jul 13, 2016

4 kesalahan mekap sering dilakukan kaum wanita

4 kesalahan mekap sering dilakukan kaum wanita - Kaum wanita sememangnya sinonim dengan kecantikan. Antara alat solek kecantikan yang utama adalah mekap.Dahulunya, mekap sering dikaitkan dengan golongan wanita namun dewasakini golongan lelaki juga ti...
by arbaina nurdin on Jul 13, 2016

Cara Meluruskan Rambut Tanpa Rebonding dengan Mudah dan Manjur

Cara Meluruskan Rambut Tanpa Rebonding | Meluruskan rambut dengan cara meribonding adalah cara agar memiliki rambut yang lurus. Tetapi jika anda ingin meribonding rambut anda sebelumnya anda juga harus memiliki uang / kantong yang agak lumayan.
by lowonganpekerjaanterbaru.top on Jul 9, 2016

Rahsia cantik menawan kekal anggun di pagi raya terbongkar

Rahsia cantik menawan kekal anggun di pagi raya terbongkar - Bagi golongan wanita di luar sana sudah pasti ingin kelihatan cantik berseri, menawan dan anggun di pagi raya. Masih belum terlambat lagi sebenarnya untuk merawat kulit wajah anda sebelum r...
by arbaina nurdin on Jul 4, 2016

10 fakta kebaikan lemon pada manusia

10 fakta kebaikan lemon pada manusia - Buah lemon mempunyai kebaikan dan khasiatnya yang tersendiri. Bukan sahaja 5 atau 10 bahkan ianya melebihi 50 kebaikan dan manfaat lemon pada manusia.Untuk pengetahuan, Lemon ialah pokok kecil yang malar hijau (...
by arbaina nurdin on Jun 30, 2016


Trending Topics

Close