citcit Profile

angelcrid

Join Date:
2014-05-05

Blogs Owned

indonesian and international recipes

Visit Follow

Other Tags: masakan khas nusantara, resep makanan indonesia

Latest Blog Posts

  • Chicken and Asparagus Stir-FryChicken and Asparagus Stir-Frychicken and asparagus stir-fry Ingredients1 pound boneless skinless chicken breasts (about 2 breasts)2 cloves garlic, minced1 (2-inch) piece peeled fresh ginger, cut into thin matchsticks1 tablespoon soy sauce1 tabl...
  • Indonesian Baked Egg Roll
    on Sep 18, 2014 in Healthy Recipes Hot Recipes
    Indonesian Baked Egg RollIngredients    1 cooked pork tenderloin, (1 pound), trimmed    Cooking spray    4 cups coleslaw mix    2 green onions, thinly sliced    1/2 cup fresh...
  • Baked Chicken Breast with Tapenade Crust
    on Sep 11, 2014 in Healthy Recipes
    baked chicken breast with tapenade crustPrep Time: 5 minutesCooking Time: 35-40 minutesMakes: 44, 7oz. bone-in chicken breasts1/2 cup green olive tapenade (muffuletta)Preheat the oven to 375 degrees F. Place the chicken in a baking dish. Divide and s...
  • Grilled Chicken Breasts with Spicy Peach Glaze
    on Sep 11, 2014 in Healthy Recipes Hot Recipes
    IngredientsSpicy Peach Glaze:2 cups peach preserves or jam1 tablespoon finely chopped garlic3 tablespoons olive oil2 tablespoons soy sauce1 tablespoon Dijon mustard1 small jalapeno, finely choppedSalt and freshly ground pepper8 Frenched” chicken br...
  • Chicken Breast Dijon
    on Sep 11, 2014 in Hot Recipes
    INGREDIENTS    2 tablespoons olive oil    4 skinless, boneless chicken breasts (about 1 1/2 pounds)    Kosher salt and freshly ground black pepper    2 small leeks, white and pale-green part...
  • Homemade Napa Almond Chicken Salad Sandwich friendly diabetes recipe
    on Jul 18, 2014 in Healthy Recipes
    Homemade Napa Almond Chicken Salad Sandwich friendly diabetes recipeFor diabetics eating a meal was not like before diabetes. So many restrictions and warnings on each menu are served. Often people with diabetes find it difficult when they have...
  • Roasted Vegetable Pasta
    on Jul 16, 2014 in Healthy Recipes
    Roasted Vegetable Pasta Roasted vegetable pasta is a healthy diet which can be served as a main menu. The food is very easy to cook and takes a short time about 40 minutes. These foods low in fat, and high in calories, so it is suitable for your...
  • Moroccan Chicken with Couscous for Dieting
    on Jul 4, 2014 in Food Recipes Healthy Recipes
    Moroccan Chicken with Couscous for DietingBagi anda yg sedang dalam program diet, dan lelah bekerja seharian sehingga ingin menyiapkan makan malam yang tidak membutuhkan banyak waktu bisa saya sarankan untuk mencoba menu makan malam yang nikmat dan c...
  • Couscous Couscous  Couscous atau biasanya disebut  Maftoul di Yordania, Lebanon, Israel dan Palestina adalah makanan utama di negara-negara Maghreb, lebih populer di Aljazair, Maroko, Tunisia, dan Libya.Makanan ini terbuat dari beras.
  • Ground Cumin ( Jintan ) Ground Cumin ( Jintan )Mungkin kita tahu apa itu Jintan ( sebagian menyebutnya Jinten ) tapi tahu kan kita manfaat dari Jintan ini selain sebagai rempa - rempah bumbu masakan?Jintan (Trachyspermum roxburghianum syn . Carum roxburghianum) merupa...
  • Beef Chow Mein Weight Loss Recipe
    on Jun 23, 2014 in Healthy Recipes
    Beef Chow Mein Resep makanan kesehatan untuk program diet atau mengurangi berat badan ini disebut Beef Chow Mein. Makanan yang terdiri dari Kubis yang mengandung vitamin K dan C ini adalah sumber serat yang bagus untuk menurunkan berat bada...
  • Minuman untuk kesehatan Susu Telur Madu Jahe
    on Jun 17, 2014 in Drink Recipes Healthy Recipes
    Minuman untuk kesehatan - Susu Telur Madu JaheMinuman untuk menjaga kesehatan dari iklim atau temperatur udara yang dingin, untuk menjaga stamina tubuh, memulihkan kondisi tubuh yang letih dan lesu dan banyak manfaat lain yang bisa didapatkan dengan...
  • Minuman Hangat AngsleMinuman Hangat AngsleSebenarnya ini jenis minuman atau makanan yaa? hehe... kalau minuman kan harus disajikan pakai gelas :DMinuman ini sangat digemari terutama bagi masyarakat yang tinggal di daerah beriklim dingin. Jadi gimana ya cara membuat minum...
  • Masakan khas Nusantara Sayur Asem Pedas
    on Jun 12, 2014 in Healthy Recipes Hot Recipes
    Masakan khas Nusantara Sayur Asem PedasSayur Asem merupakan masakan khas nusantara yang sudah sangat populerdi Indonesia, namun untuk yang satu ini Sayur Asam Pedas berbeda dari Sayur Asam umumnya. Tentu saja yang membedakan adalah rasa pedas itu sen...
  • Kue Impor Macaroon
    on Jun 11, 2014 in Hot Recipes
    Kue Impor MacaroonAda cemilan impor ( bukan asli dalam negeri ) namanya Macaroon, sebenernya udah lama sih masuk Indo, udah pernah booming, tapi kaya nya sekarang booming lagi. Mungkin karena di keluarga besar saya yang sudah memasuki generasi ke 3 m...
  • Resep Masakan khas Makasar Sup Konro
    on Jun 9, 2014 in Hot Recipes
    Resep Masakan khas Makasar Sup KonroSudah pernah dengar makanan satu ini belum? Sup Konro makanan khas makasar, Udah pernah nyicipin? hummm.... kalau belum pernah tau rupa dan rasa sup konro ini, mending kita coba aja sekarang yukk... itung-itung pen...
  • Appliances Cooktops Review
    on Jun 7, 2014 in Hot Offers
    Appliance Cooktops Review and ComparisonElectrolux 36" Gas Cooktop with Min-2-Max® Burner and Continuous GratesPRODUCT OVERVIEWElectrolux, the Leading European Premium Appliance Brand. Built on a European heritage of innovation, their appliances hel...
  • Ikan Bakar Parape khas Makasar
    on Jun 6, 2014 in Hot Recipes
    Ikan Bakar Parape khas MakasarKalau anda dan keluarga singgah ke kota Makasar, tentu pernah mendengar dan mecoba makanan khas Makasar, Ikan Bakar Parape bukan?Ngomongin ikan bakar parape ini wah susah juga kalau pas pengen masak harus pergi ke Makasa...
  • Resep Peyek Udang
    on May 31, 2014 in Hot Recipes
    Peyek UdangMakanan ini ( Peyek Udang ) paling pas dimakan dengan nasi jagung ( sego empok ) dan Urap-urap. Bener kan? hehehe... bikin ngiler aja nih....Gimana ya bikin peyek udang ? Berikut cara-cara membuatnyaBahan - bahan yang dibutuhkan untuk memb...
  • Superfood Smoothies Recipes
    on May 21, 2014 in Hot Offers
    Superfood Smoothies:100 Delicious, Energizing & Nutrient-dense RecipesEverybody adores smoothies—and this is a definitive smoothie book, composed by Julie Morris, writer of Superfood Kitchen and a superfood master! Morris throws together 100 su...
1
Blogs
0
Followers
0
Following